Vem är jag?

Hej på er!

Vem är jag?

Jag heter Linnéa, jag har precis fyllt 25 år (igår). Jag bor i en stad i Bohuslän ihop med min fästman och våra två hundar och en katt. Vi kommer till sommaren flytta till vårt första hus ute på landet vilket vi båda ser fram emot väldigt mycket.

Jag är, enligt BMI och mig själv, väldigt överviktig. Och det beror på att jag är beroende av mat.

Jag älskar att äta. Gärna hela tiden och desto fetare mat desto bättre. När jag och min fästman blev ihop för ca 4 år sen så la man ju på sig lite kärlekskilon. Och istället för att låta det bli med måtta så fortsatte jag.


Kläderna gick från medium till large till extra large och vissa plagg även XXL. Jag mådde sämre och sämre, slutade rida, den hästen jag ägde då, pga att jag blev för tung och började använda mycket lösa kläder.

Jag har försökt med så många dieter och kostscheman. Jag har tränat och legat i men inte sett några resultat. Dels för att jag inte hittat rätt metod för mig och dels för att jag inte gett det tillräckligt med tid. Har jag gått ner i vikt har jag vart superstolt men så fort jag går upp bara ett halv kilo så ger jag upp.
Ja antar att fler känner igen sig i detta. 


Men nu får det vara bra!


Varför ska jag börja blogga?
Jag har sen ca 5 veckor tillbaka gått med i Viktväktarna. Och jag är frälst!

Tack vare friskvårdsbidraget på jobbet kunde jag köpa 1 år med Viktväktarna All inclusive vilket betyder att man får går på möten varje vecka.


Det har hjälp mig mycket. Allt stöd man får därifrån är otrolig!
Jag har snart gått ner 5 kg enligt deras kostschema och jag mår mycket bättre. Jag märker av stora framgångsbevis redan så som 1 storlek mindre på kläder. Jag kan alltså handla kläder i en "vanlig" butik igen.

I denna blogg tänkte jag berätta och inspirera andra. Visa att man fortfarande kan äta god och mycket mat även om man bantar.


Jag kommer inte att nämna min vikt förens jag nått min målvikt på 69 kilo. De enda vikterna jag kommer nämna är de som sker varje vecka. Alltså upp-och nedgång i kilo.


Ät ALLT men inte ALLTID